Mailing Telefonisch Triage

Geachte collega, 

U bent dit weekend van wacht voor de telefonische Covid triage.  

Hierbij enkele tips om een efficiënte triage te hebben.

DOEL van telefonische triage: patiënten met COVID gerelateerde klachten telefonisch bijstaan, advies geven en gepast doorverwijzen. 

U ontvangt geen melding vanuit Mediris voor een nieuwe oproep, dus u dient dit zelf na te kijken in Mediris.  Vanaf de start van de shift kan ut uw afspraken terugvinden in Mediris via de tab knop 'Tel. Advies', u belt de mensen op en doet vervolgens de triage.

U volgt het stappenplan zoals u een raadpleging heeft in de wachtpost. U vult het dossier direct aan of eventueel direct na het telefoontje.

 

In bijlage:

Stappenplan Mediris

Telefonische triage inhoudelijke flowchart

volledige tekst: pagina 7 - 8 van het draaiboek

 

WAT kan er gebeuren?   

1 Bij iemand die zich niet kan verplaatsen en een huisbezoek is nodig, dan verwittigt u de dispatching (051 24 50 50) die op zijn beurt de rijdende wacht verwittigt.  

2 Voor een Covid-verdachte zieke patiënt die zich wel kan verplaatsen, boekt u een Covid- consultatie in. Mediris – Afspraken – Covid-19 Kabinet 1 (een blok in de voormiddag en in de namiddag, de supervisor houdt de agenda in de gaten en pas aan waar nodig) 

3 Voor niet-Covid-verdachte zieke patiënt die zich kan verplaatsen, maakt u een afspraak op de wachtpost. Bij evaluatie ‘verwijzing wachtpost’ aanduiden en zelf een afspraak inplannen in het kabinet 1 van de wachtpost.    

4 Voor enkel een Covid test boekt u een consultatie in Mediris - Afspraken - Covid-19 testing. U maakt ook het e-form aan: zie handleiding rubriek 6b van handleiding tel triage (zie bijlage)!!! 

5 Erg zieke mensen kunnen uiteraard naar spoed worden doorverwezen.  

6 Uitgestelde zorg, volgende werkdag bij de huisarts.  

   

Het Call Centrum is open tot 17 uur.  

 

Op voorhand al van harte bedankt voor jullie inzet. De telefonische triage blijft een cruciale schakel om de wachtdienst correct en veilig te laten verlopen. Het is echter geen evidente opdracht. Zeker de eerste maal is het wat zoeken om alles tot een goed einde te brengen. Tip: Bekijk en probeer dit best vooraf!